lørdag 17. januar 2009

Identitetskrise

Hvis jeg mister alle papirene som forteller hvem jeg er, hvem er jeg da? For å si det på en annen måte: Uten pigment på papir, er jeg da bare et figment i fantasien til en tapir?

Dette er spørsmål som opptar min hverdag. Angsten bobler i meg for at jeg bare er det jeg kan dokumentere at jeg er. Når jeg er borte vil jeg neppe bli husket for den klemmen jeg gav en fremmed mann på gata i januar i fjor, men heller for mitt abonnementet på Canal Digital som jeg betaler med eFaktura. Og jeg skriver ut hver ende én av kvitteringene, slik at jeg kan dokumentere at JEG HAR LEVD.

Sliter også med litt for trange sko for tiden. Skriver det her sånn at den smerten i alle fall er dokumentert den dag all min smerte er forbi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar